;)

Monday, March 16, 2009

peristiwa di hari penyekasaan jiwa dan raga.



7.30,bangun kerana ma suh menyiram pokok di halaman umah.(amik restu)
8.15,kembali ke kamar utk sambung beradu.(mlm tu tdo kul 4 boh.)
8.50,diganggu oleh kebisingan hp yg menjerit2.(kengkwn msg)
8.55,'fatin,mu wak mende lagi tu?!bila nok g koloh?wak lambat2 sokmo!(ma membebel dari bwh)
9.00,bersiap siap.(mcm nk g kenduri kawen jep)
9.15,ke kedai nasi minyak.(lapo perut.kengkwn menunggu.mkn bersama mereka)
9.40,muka tak malu tumpang kereta ami ke sekolah wlaupun sekolah hanya seberang jalan.(mls nk mendaki jejantas!)
9.50,memasang muzik dgn kuat smbil berteriak di dlm kereta.(melepaskan tension)
10.00,keluar dari kereta dgn slumber.(dlm hati tuhan jep yg taw)
10.05,menegur kwn2 dan melihat2 persekitaran sekolah dgn muke poyo.(ramai sgt org)
10.10,melihat2 di dlm dewan.(saksi dimana aku akn mengambil result)
10.20,ke bilik media utk bertemu tc.wan azma namun terlihat beliau di tingkat ats.memanggilnya.dengan senyuman,'sy tau doh!'(membuatkan jantung masing2 berdegup pantas)
10.25,ke tepi dewan utk menunggu result dan kwn2 yg lain.(sambil bergosip)
10.28,mendapat panggilan dari abg tersyg,ang.(memberi semangat kpdku.hampir mengalirkan air mata)
10.35,panggilan dari kakak pulak.(pesanan yg sama)
10.40,syirah(kazenku yg giler) dtg dan berkata,'mok teh nge ayh teh mari'.aku tidak percaya.dia menunjukkan kereta yg sedang dipandu oleh ayh teh merangkap daddyku.(dari smlm lagi aku ckp jgn dtg!bikin gua tmbh kecut perut!)
10.45,ma n aboh ke tepi dwn utk bersamaku dan teman2.
11.00,en.mat noor shamsulainee a.k.a guru kelasku dtg dengan poyo smbil memegang result spm kelas 5 prihatin.'fatin!wuts wrong with u??'(sgt kecut perut ketika itu)
11.05,beliau menuju ke arah ma dan berkata,'mok buleh tgk rsult ank tp jgn kabo ke ank.(aku mengalirkan air mata,bkn sedih,tp debo gler sbb tkot result teruk dan membuatkan ma terkezut.namun,ma hny tersenyum.antara dua,1-adakah baik?2-adakah ma senyum hny utk menutup keterkezutannya?)
11.10,aboh pula dtg dan melihat result.(teruk ke hah?)
11.15,dipanggil masuk ke dalam dewan.diumumkan yg dpt stret a aje.(nama tidak disebut.nape ek?-aku x bijak!;p)
11.45,terus ke meja yg bertanda '5 PRIHATIN'.(debo killer vavi!)
11.50,ma menyuruh ain menangkap gmbrku ketika menerima result.(muke kecot perot)
11.55,'haa,fatin..gane?debo ke?(ish cikgu nih,bg jela!)'this is ur result..tahniah..'(ma berada di luar dewan namun berada di dpnku-pkr la sndiri!)
12.00,mencari2 huruf A.nmpk 3 bijik aje.keluar dari dewan terus ke ma.teliti result lagi.bm,bi,math.'bi aku a!!!'(ma tersenyum dan memeluk aku sambil ketawa.aku menangis)
12.05,menelefon kakak dan abg.menggunakan hp aboh.(syg kredit aku)mengucapkan tahniah.(kelakar rasenye.mcm lar aku dpt stret a)
12.20,melihat2 result kwn2 juge.(xdew beza sgt ngan aku.alhamdulillah=))
12.30,ma n abh pulang.menyuruhku bersama teman2 utk meraikan hari penyeksaan tersebut.abh menghulurkan rm20.(masih di bwh tanggungan)
12.48,menerima panggilan dari abg ji merangkap sepupuku.tahniah daripadanya.(pelik rasanya)
1.00,bersama cikgu mat noor membincangkan masa depan.(dia ckp dia x sngke result aku cmtu.he expect my results were more than that)
1.10,panggilan drpd dia.menanyakan resultku.
1.20,keluar dari dewan.menuju ke kereta along.membawaku pulang.
1.40,cuba menelefon abg ku yg sorg lg,yen.namun hampa.
2.30,ke quaters guru.mngambil mekna a.k.a kazenku.(dye dpt 7a1 2b3 tp nanges sebek.xphm tol aku)
2.35,ke umah yong.amik beliau dan ke nasi yunnan.mkn dgn lahap.(lapo)
3.15,ke TER.maen bowling bersama teman2.(gelak ketawa dan berhibur melebihi org yg mdpt stret a)
5.00,ke pantai batu burok.lepak dan merenung masa depan.masing2 terkilan dgn result.(mmg result sume org down)
6.10,ke anw dan membeli air aje.(papa kedana dah)
6.15,mendpt msg drpd abg,yen.menanyakan resultku.
6.20,menghantar yong dan mekna pulang.
6.30,tiba di rumah.(happy sbb abh x mrh aku blk lwt.dh lar gune kete.haha)
-end-

No comments:

Post a Comment