;)

Sunday, September 12, 2010

1 Syawal.

hmm..
1day of raya...

makan mee goreng kat umah.
jam menunjukkan pukul 7.30.
ma dh bising,'cepat la siap2 nanti nak g nawat kubur abg2 dulu.kang dok dang pulok'.

yen,(my 1st abg) dh pegi kubur dulu.
then aku,ma,aboh and ang (my 2nd abg) pegi naek kete).
bhenti.tgk yen tgh bace yassin.
kitowg tak sempat nak bace since smyg raye nk stat kul 8.
so,pegi kubur juz bace fatihah.hati sayu.raya tanpa abg long,abg har,nenek and atuk.

sedar tak sedar,dh 11 tahun abg2 aku tinggalkan aku.
pg tu rase laen sgt..sah2 la aku nk nanges tp kena tahan sebak sbb aku slalu dgr owg tua ckp,'jgn menangisi owg dh mati,nanti arwah turut sedih'..

lepas bace fatihah,aku ckp,'selamat hari raya abg long,abg har.tahun ni kak yah (my sis) xde..dye balik kampung laki dye.so tinggal yg nie je kat umah.ayh ngah and mak ngah raye kat mekah.so raye thn ni suram la sikit.tp xpe,raye tetap raye.tin syg,rindu sgt abg long dgn abg har..mintak maaf ye kalo tin ade wat silap..'
;( (kesedihan yg tak dpt dibendung).

lps solat raya,pegi umah tok.make up,salam2.
that's all.
sgt sgt dan sgt tak meriah.
sunyi gile and sgt tak best pg tu.
tmbh pulak,kak yah sent mms pics dye and abg ijan (bro in law).
bapak sedih dye takde kat sini.hmm.

pastu,pegi jalan2 umah sdara mara smpai tghari.
balik,tgk kaho na pyar hai.pastu jalan umah sdra lg smpai maghrib.
mlm,tolong ma aboh siapkan lontong for encik rani (kwn abh).
dye tempah.aku potong2 ape yg patot smbil tgk koi mil gaya.
hehe.

pastu,tido.
that's all for 1 Syawal.
conclusion is,sgt tak best bila family tak cukup.
mcm hari biase je.
takde gelak2,jeritan dari anak2 sepupu..

hmm...
hopefully next year akan meriah.
harapnye dpt smbut lg utk thn yg akan datang.
Amin..

No comments:

Post a Comment