;)

Wednesday, September 4, 2013

I Miss London.

I've been there for 3 months a year ago. And yes, I would like to come again. The place, environment, people, warm greetings and much more makes me want to stay there. Selalu saja aku nak post pasal ni tp bimbang orang kata aku bermegah pula. *padahal orang lain lg byk tmpt dh travel hikhik

I do miss London. Or specifically to Egham. People are nice, always throw smiles, always give hands to help other people,etc. Argh..don't know how to express this feelings out but trust me, travelling will make us open our eyes, see the cultures and much more! All this while I'm just staring at tv or youtube that playing the place like BigBen, Eye of London, Chelsea Stadium, Harry Porter, Buckingham Palace and specially when I'm watching Kabhi Kushi Kabhi Gham, Jab Tak Hai Jaan or even Mujse Dosti Karoge, some part in the films was filming at London and I went there. got it? I WENT THERE.  How amazing that was when I can enjoying the places with my own eyes! Touching the Tower Bridge, walking through the London Bridge and speak British accent with the local people! Hahaha seriously I can't understand what they were saying but with times, everything went well even tough my English is broke..until now..But, I'm trying tho. Hehe.

Negara yang bersih, setiap rumah hanya perlu ada satu tong sampah dan satu bakul sampah kecil utk letak makanan basah. Dan lori sampah akan kutip 3 kali seminggu. Kalau ada tong sampah lebih, kena SAMAN. Setiap kali berjalan, tak pernah aku nampak sampah di atas jalan. Itu yang aku suka tentang London. Aku ke London City sebanyak 2 kali. Sebab dari Egham ke London City mengambil masa lebih kurang sejam. Tiket utk seorang 20 Pounds bersamaan RM 100 ringgit. Mati??! Sebab tu 2 kali je hee. Train memang laju, each station memang ramai orang dan SANGAT BANYAK rail. Sebab banyak train. Staines, Clapham Junction, Kingston, Virginia Water, etc. Subway,Underground, pun ramai orang. Sampai je di London City, di Waterpool Station, amik kau, EVERYONE MOVE LIKE A SPEEDLIGHT. Takde yang berjalan tergedik-gedik mcm kita. Even yang bwk anak pun jalan mcm lipas kudung. Baru aku faham erti negara maju.

And specially, I miss Firhan and kakak. I spend every seconds everyday with them. Rindu sangat nak ke Slough sama2 beli groceries, ke rumah Kak Fara, Kak Lianah, Kak Nita..Pastu kalau tak cukup barang jalan kali je pergi Tesco sebab Tesco just one block from sis's house. Setiap bulan pergi klinik timbang Firhan, pastu kena cucuk. Pernah jugak teman kakak pergi Universiti dia. Just 5 mins from house, and its amazing. Everyone is different. Different country. Ingat lagi hari teman kakak jumpa librian, pastu beli air di koperasi and then duduk kat luar tapi time tu 0 degree, dengan tak pakai gloves, mmg tgn dh merah2 dh. cepat2 minum pastu balik huhu.

Dan rindu nak beli Exotic Drinks, Sunbites, Cherries,Strawberry and Salmon. Memang makanan wajib. Pagi-pagi bila bangun mostly buat English breakfast and Firhan of course dh bangun so letak dia dalam ayunan pastu letak kat dapur baru dia diam sbb dia suka tgk aku masak. Sometimes aku tak kejutkan kakak coz I know dia sangat penat. Being a mom, a wife, a housewife and a student. Dan aku ke sana utk ringankan beban dia buat sementara. Kalau tak disebabkan  further study, memang aku duduk sana dh. Hihi.

A part from that, aku mulai rasa yang aku ingin hidup di luar negara. Betulkan English aku, learn the manners from the local people, and open my eyes. Jujurnya, aku rasa banyak perkara baik aku boleh belajar di luar sana. InshAllah..Jika Allah izinkan...

Some pictures...

















No comments:

Post a Comment