;)

Thursday, February 4, 2016

BACK!

assalamualaikum!

pergh lamanya tak berblog hahah. byk betul benda yang jadi since aku x menulis nih.

Firstly, aku baru je enam hari jejak kaki kat Malaysia setelah 6 bulan stay kat UK. further study ke? Aah. Amik course apa? Course jaga anak2 buah hahahah. kadang2 tu memang la dtg mood bosan and nak balik cepat tapi kan. byk gak aku belajar masa aku stay sana. Especially bab patience (tau jelah jaga budak and baby kut), cooking skills and bangun awal! Hahaha!

Gonna miss you my boys! Xpe, lagi 3 bulan je kann. Moga Allah permudahkan urusan kakak aku.

So, officially setahun menganggur. Aku sedang susun balik resume utk dihantar ke hotel hotel di Tganu utk kerja setahun ni. I have and I must stay in Terengganu as ALHAMDULILLAH aku dijemput Allah utk tunaikan haji tahun ni.

ALHAMDULILLAH ALHAMDULILLAH ALHAMDULILLAH.

Jadinya, aku kena settlekan kursus haji, passport,visa etc etc di Terengganu as I will go there with Muassasah Tabung Haji Terengganu with my two brothers. In a mean time, aku loads up more ilmu agama coz seriously aku ada rasa sikit takut nak ke sana. Takut tu dalam erti kata, aku ni byk dosa. Yela diri sendiri tahu kan byk dosa dan aku selalu doa moga moga Allah jemput aku ni dengan keredhaaNya. Moga dipermudahkan urusan aku dan abang abang aku insyaAllah.

Bila plan Allah yg aturkan begini, jadinya plan aku utk apply keje stewardess ditangguhkan ke tahun depan. Dan aku tak terkilan pun sebabnya aku percaya yg plan Allah tu yg terbaik utk aku.

Tahun ni  tahun kumpul experience kerja dan tahun bersama keluarga dan berbakti pada ibu bapa!

Yeah!
;)

Ada masa kang aku tulis lagi bye!

No comments:

Post a Comment