;)

Sunday, April 20, 2014

Perhentian Island.
















Pulau Perhentian.

Done. 
Alhamdulillah with all the hurdles that we faced, we succeed to make all plans going smooth. Of course, banyak halangan before that, let’s not talk about it.

1st day, sampai pukul 11 dekat Long Beach, Perhentian Kecil (top 10 the most beautiful beach in the world) untuk check-in. Pukul 12 sampai 5 petang snokerling memang sunburn and penat habis tp sgt fun! Sebab tgk the living creature down the sea. SubhanAllah sangatlah cantik teramat cantik you guys should go!
Then malam tu just did our own activities, ada yg tidur je sebab penat, ada yang main kejar2 tepi pantai. And for us, kitorg 5 org je time tu, just nak lepak2 tengok scenery sebab ramai org cakap Long Beach ni kalau malam2 memang parti liar,ada arak here and there and dancing. So saje la nk tgk kan, nk experience tgk mcmtu rather than masuk kelab ahahah. Then kitorg lepak laa, time tu pukul 9 malam, and rasanya kitorg je kot Melayu. Yang lain omputeh, negro, korea semua ada. Masa tu tak ramai lagi, bak kata P. Ramlee, malam muda…..Then tengah mengelamun duk tgk pantai,tgk bintang,bulan terang, tetibe ada lg group join termasuk laa Sir Hasan. Since takde benda nak buat, kitorg main mcm2, Around The World la, Listen to the Answer Ignore The Question ntah hape ntah sampai skrg aku tak tahu amende tu benci betul haiiihhhhh. Then last part kitorg main True or Dare. Gila kan? Depan lecturer pulak tu haha. Yang paling awesome masa main Dare. Izwan kena menari tradisional depan tourists. The guys tu siap record lagi hahaha mmg kelakar habis! Then ada yang kena berlari mcm kanak2 riang, kena menari la, berlakon. Best gila! Then pukul 12 am, ramai dah orang. Masa nak balik chalet, kena lalu tepi kedai ni. Masa tu ada la omputeh duk dancing sambil pegang botol arak, ada couples lepak2, takut actually bila dah tgk scene mcmtu.

2nd day, pergi SK Perhentian utk buat Latihan Dalam Kumpulan. Semua sekali ada 9 kumpulan. Aku dgn Mark dapat kumpulan ke-7. Mamat, Balqis dengan Ifa Darjah 3, Shanu dgn Dewi Darjah 2 and Faris Darjah 1 dan dia pelat lagi dah la montel comel betul tp part being hyperactive mmg tak comel. Susah betul nak ajak main sama2 diorg pergi kacau group lain. Kadang2 tu dari 6 orang tinggal 2 orang je yg boleh stay. Group aku lah yg paling hyper. Then kitorg kena adakan Pentas Kecil which is setiap kumpulan diberi tajuk pekerjaan dan kena lakonkan watak tu. Kumpulan aku dapat Tukang Masak. Korang tahu jadi apa? Si Mamat tu cakap kat aku, ‘kak fatin, kite nok bercerita kat depang buleh dok?cerita arnab dan buaya. Kite hafal doh, orang lain buleh jadi arnab dgn buaya’. Hah, aku nak cakap ape lagi, kalau tak ikut mmg tak jadi lgsung nanti. Thenkitorg pun guna la Mamat tu jadi narrator. And guess what? Sehyper-hyper group aku, dapat la jgk nombor 3! Suka gila diorg dapat hamper sampai penuh beg nk bwk balik. Then masa aku dgn Mark dah nak keluar pagar sekolah, Mamat datang, dia ucap terima kasih, aku pun peluk dia. Mark pun sama. Then masa dh nak blah dh, Mamat panggil, ‘kak fatin!ada org nak salam!’ Aku pun tgk,oh si Balqis. Aku pun hulur la tangan. Dia ni dari jauh berlari dtg kat aku then peluk aku terus pastu ada lagi few girls datang peluk. Haihh. Ni yg sedih ni. Then balik la ke chalet.
Malam tu sambil BBQ, kitorg buat persembahan, group A and B. We had fun, totally! Lps tu aku masuk bilik,krohhh sbb penat. Yang lain dgr cerita lepak pantai sampai pukul 4 pagi.
Esoknya balik dah..

Alhamdulillah menjadi jugak plan nk ke Perhentian ni walaupun banyak tak puas hati tp takpelah,tak semua yg kita nak kita dapat. Kan? So after this focus on forum for Club Management this May and start build up new organization for Sustainable Tourism subject next semester.

In the list : Vietnam, Cambodia or Thailand. What say you?



No comments:

Post a Comment