;)

Wednesday, December 22, 2010

Kampung Rahmat,Setiu.








ptg semalam pegi hantar tupperware kt permaisuri setiu..then singgah kt Kg. Rahmat..imbau kembali zaman kanak2..

lalu kt rumah lama..hmm..rindunyeee..
aku stay sana for 4 years..umur 2 tahun sampai 6 tahun before balik ke Kuala Terengganu.

byk perkara yg tak bole aku lupe..maen layang2,pegi tadika umur 4 tahun sbb nak ikut ang (2nd bro now) hahaha..
pastu lepas balik tadika cnfrm pegi bli aiskrim poly..10sen satu..
abah akan bg 20sen setiap hari..hahaha..
kadang2 lepas tadika aku pegi umah cikgu,mkn kat umah dye..anak kesayangan kan hehehe..

pastu pasal aku dpt basikal roda tiga..aku pegi turun bukit (gmbr tuu) sbb nk ikut ang..sekali pehhh! amik ko jahit kat kepala..mase tu 3 tahun hahaha..

then masa malam2 time ma abah kuar nk jupe kawan,kitorg 6 beradik maen pukul bantal..tutup lampu then pegi pukul owg ats kepala dgn bantal..aku slalu nyorok sbb abg2 aku pukul kuat! rase mcm nk rebah je haha..

ade sekali tu aku tersepak tembikai,abeh pecah..kena laa bersihkan before ma abah balik heee...

and the day kitorg panjat pokok belimbing belakang umah,curi rambutan,maen sorok2 dalam perabot baju and time yen (1st bro now)bengang dgn arwah abg har(2nd bro)..aku lupe pasal ape..yg aku ingat,yen kejar abg har dgn parang..abg har masuk bilik pastu yen pegi parang pintu bilik tu..hahaa..

pasal abg long ditimpa kaca perabot pon aku tak lupe..23 jahitan kat kaki kiri..terbaik..

and pasal Comel (cat)..kalo buat bunyi keropok,cnfrm dtg..kucing comel warna oren..huhu..

hmm...too much memories..yg pasti,zaman kanak2 sgt best!

No comments:

Post a Comment