;)

Monday, May 19, 2014

...


Sometimes apa yang kita nak kita takkan dapat.
Mungkin benda tu tak elok untuk kita.
Sedang Allah itu sebaik-baik Perancang.

Aku harap aku tak menyesal in future.

Dan aku harap aku tidak memberi harapan kepada sesiapa.

I WANT TO LIFE MY LIFE.

Wahh gituu...

Tadi classmate aku buat sesi pengakuan. Minggu lepas, dia isolatedkan diri dia sampai semua lecturer tanya kenapa. Then tadi lepas kelas Miss Inoor (the closest lecturer with my class) cakap, ' Okay I give time to Abu to deliver some speech'

Kitorg dah mcm....apehal kau ni Bu..

Then he said, "Okay Assalamualaikum, before that, allow me to cry' and he start to cry. Dah la aku ni depan dia. Aku ni jiwa sensitip jugak laa..Perempuan kot hihi. "Abu, jangan la nangis.....Aku pun sebak jugak"..

Then he start to talk. He said sorry for what happened last week sampai dia tak tegur sapa sangat dgn kitorg semua. Dia ada masalah dia sendiri yang tak boleh di share dgn semua orang. "Mungkin sebab kita dah jauh dgn Allah dan Allah bg masalah ni utk kita sedar tentang itu". And he was brave enough to talk infront of us yang dia dah lama tak bertegur dgn 2 of his bestfriend since Diploma dalam kelas tu. I mean, in the closest way mcm share probs,message,etc. Dia mula rasa renggang. Dia cerita ni sambil nangis2 okay. Aku pusing ke belakang tengok ade jugak yang berhujankan ayaq mata...Huu..

But, what my point is, mungkin kita dah jauh dengan Allah. Kita ni selalu je harapkan yang baik-baik je, selalu nak kan semua plan kita menjadi, even plan tu membabitkan perasaan orang lain,tak pernah sekali pun kita nak ucap rasa syukur dengan apa yang kita ada.

Aku harap friendship aku dengan semua kawan-kawan takkan terputus, aku harap aku dapat kurangkan cara gurauan aku ni, ini memang diri aku tp sometimes aku rasa cara aku melampau. So, guys, maaf ye kalau ada yang terasa. Mak ni bukan lah perempuan usrah, perempuan melayu terakhir,etc. Mak ni cuma pompuan biase je nok. Hmm. Maap ye.


And untuk the guys yang rapat dgn aku, sorry kalau cara layanan aku as a friend dekat korang ni buatkan korang rasa aku memberi harapan yang lebih. Sungguhnya aku taknak permainkan perasaan sesiapa pun. Biarlah aku dengan perasaan aku. Hanya Allah dan dia sendiri yang tahu siapa dalam hati aku sekarang. Mungkin dia pun dah tak ingat haha. Walaupun dia tak terima ke, dia terima ke aku ni at the end, biarlah aku yang rasa sakit tu. Aku taknak korang2 ni rasa apa yg aku rasa. And again, sorry, guys.



Dan utk kamu, ya, aku masih suka pada kamu. But no worries, I won't burden you at all with the feelings. Even be a friend is a nice thing to do, right? ;')

Again, Allah itu Sebaik-baik Perancang.
Allah sentiasa ada untuk aku.
Untuk kamu.
Untuk kita semua.

Salam.

No comments:

Post a Comment