;)

Friday, May 9, 2014

Perglih!

Assalamualaikum and hi everyone!
Lama rasanya tak nulih ni hahah.. Okay, first of all, masa cuti hari bekerja haritu, me and my family (exept Yen my big bro tak dapat cuti so dia tak ikut) went to Perlis to attend my bro in law’s cousin wed. Located at Kampung Batu 5, Kuala Perlis. Perkara yang paling obvious bila sampai kat sana, PANAS. Seriously, the weather is so hot just like me. Eheheh…. 38C. So aku panggil Perlis as negeri yang selalu demam. But no worries, the foods can covered up all the hot weather that we’ve been thru. Makanan? AWESOME.  Memang mana2 kedai yg aku pergi even yg tak famous pun, super duper delicious. Perlis boleh sangat jayakan misi aku untuk gemuk. Seriously. Hahaha.

1st day sampai which is hari Khamis, settle down di homestay dekat dgn rumah cousin yg kahwin tu. Tghari tu pergi rumah perempuan dulu and dekat sangat2 dgn jeti nak ke Langkawi. Sbb panas yg teramat, kitorg balik dlu, mandi,solat and ke Bukit Kayu Hitam. Nah, tak best. Takde mende pong situ. Balik homestay, semua orang pengsan sebab cuaca and penat journey, KECUALI Firhan.Sebab dia kan dh tidur dalam kereta all the way nak balik. So, petang tu mmg tugas dia kacau semua orang. Ya Rabbi, sabor jela. Sejam je aku tidur and mmg byk kali dh dia dtg pijak kaki aku la, duduk atas perut la tp tak layan so dia pergi kacau Ang, mama dia, ki and wan. Then Ki dia dh x larat nk layan dia. Dia pun datang kat aku..
“Tuti!Tuti!Tut! (suara mcm nak nangis).Aku pun tkejut la kan,aku Tanya ye sayang nak ape.. “Nak mamam”. Aduh lapar pulak budak ni. Aku pun pegi amik biskut bg cicah air. Makan la dia. Pastu ajak aku main pulekkk.. Manusia lain mmg sambung pengsan dah. Nak tak nak, aku kena layan la sampai la diorg bangun. Takpe, Tuti rela. Hahah.

Esoknya pergi Padang Besar, awesome. Makanan sangat best! Firhan dapat Bulldozer. Kebetulan je lalu kat kedai tu pastu Firhan ni dh ternampak Bulola dia tu. Mengamuk jgk nak benda tu sampai keluar air mata. Pandai betul mengamuk skrg haizz. Malamnya, kitorg pergi makan ikan bakar dekat Jeti. Super awesome. Ahhh, semua makanan la sedap memang sedap sedap sedap!
Last day, wed cousin. Tema Coklat so semua pakai coklat. Makanan sekali lagi mmg sedap and ada rewang sikit je since diorg catering je. Apa yang bestnya, bahasa utara tu. Alahai best giler kot dengar org ckp utara. Apa habaqqq, Bila mai, etc. Nak jgk ckp gitu! Hahahaha

Petangnya,gerak balik kecuali Firhan and family sebab diorg nk holiday ke Langkawi. Kitorg tak ikut sebab Ang ada interview hari Isnin. Gitu laa ceritanyaa. Ni campur gambaq Firhan pi Langkawi sikit. Suke kemain naa..Gambaq lain boleh tgk kat instagram..

Insta : fatenamersrk.















No comments:

Post a Comment