;)

Wednesday, March 27, 2013

Cintaku Hanya Pada Allah.



Aku rasa kita terlalu kejar dunia.
Kau tak rasa ke?
Semua orang atas bumi ini takut mati.
Kau tak takut ke?
Aku takut juga.
Itu maknanya kita ada penyakit.
Penyakit paling bisa.
Yang kau takkan jumpa ubatnya.
Sampai kau letak kepala kau sama rata dengan bumi.
Sampai kau tahu yang kau hina gila selama ini.
Sampai kau sedar yang penyakit ini cancer yang buat kau taknak mati!
Kau pernah tak dengar cerita?
Muslim jatuh selama ni sebab apa?
Aku nak kau balik kau kaji. Dan Aku pun akan balik mengaji.
Kau dan aku sama-samalah berdoa.
Supaya cinta kau dan aku pada dunia menghilang.
Supaya banyak-banyak kita rembat pahala yang ada depan mata.
Supaya kau dan aku lari laju-laju jauh-jauh dari dosa.
Kau pergilah jumpa doktor.
Dia mesti tak tahu penyakit kita.
Penyakit WAHAN namanya.
Jangan sampai mata kita gelap, hati kita buta.
Usah sampai hidup kita celaka kita cari neraka.
Ya Allah. Bagilah kami Syurga.
Cinta aku hanya Allah punya.
Sumpah, janganlah timbul curiga.

No comments:

Post a Comment