;)

Thursday, August 1, 2013

Si Anjing.

Harini nak cerita kisah anjing.
Ada seekor anjing liar sedang berkeliaran di kampung aku sejak sebulan yang lepas.
Atau lebih tepat, di kawasan kejiranan aku.

Sebelum aku balik dari cuti semester lagi ma pernah cerita perihal anjing ni.
Sampai la ni, dia dok merenyam berlengkiuq kat bawah rumah jiran kami (wah tetibe kedah pulak haha)
Kalau kasut,selipar atau baju dan seluar yang kita dok letak kat depan pintu dan  ampaian, kalau dibiarkan sehari kat luar, alamatnya hilang lah selipar sebelah, koyaklah seluar, putuslah tali kasut.
Memang banyak kali dah ma ambil balik dan samak (kalau ada yang jumpa,kalau tak jumpa?)
Memang aku hangennn je dengan anjing ni.

Haritu pun dia nak gaduh dgn kucing-kucing dekat rumah. Yang untungnya,dia takut dgn manusia. Phew.
Berapa kali dah jiran tambat dia sementara tunggu Jabatan Perhililitan datang amik tp dia pandai lepaskan diri. Macamana ntah dia buat.

Dan yang lagi pelik,
10 malam terakhir ni.
Setiap kali kami sekeluarga keluar rumah naik kereta nak ke masjid dalam pukul 3.15 pagi, confirm, anjing tu akan berlari ikut kami dari belakang kereta. Dari perkarangan rumah sampai dia terserempak dgn orang yg jual burger tepi jalan (sebab dia takutkan manusia dan memang agak jauh jaraknya).
Yang ni kami tak pasti.

Aku pernah cakap kat abg aku, bila la nak tangkap dia ni. Yela, menyusahkan la kan asyik duk gigit selipar,koyak habis seluar kan. Abang aku cakap, 'takpela,nanti dia jadi penjaga rumah. Pencuri takut sikit nak masuk'.

Ntah....dan aku tak tahu dari mana asal dia sampai boleh sesat ke kampung ni..ntah...

No comments:

Post a Comment