;)

Sunday, August 18, 2013

Visi.

Nak cakap apa yang aku rancangkan untuk masa depan..Harap2 ini yang terbaik..Sesungguhnya aku hanya merancang dan Allah jua yang menentukan..

Okay, first thing first, aku habiskan degree,inshAllah by early 2015 aku dah habis kalau tiada sebarang masalah. Ma dan abah cakap kalau boleh sambung Masters. Tapi.....tapi....entah la ek..aku rasa macam nak kerja terus je..Pendapat aku la kan, zaman aku sekarang ni, aku dah seiring dengan peredaran pekerjaan..Maksud aku, bila aku habis degree,nanti orang cakap sambung la Masters sebab gaji lagi tinggi. Pastu contohnya la kan aku sambung,dah habis Masters,orang pun cakap, sambung la PhD baru la sedap duduk. Habisnya, bila aku nk kerja ni?Sebab sekarang aku hidup macam terkejar-kejar dengan peluang pekerjaan. Entahlah..serah pada Allah lah ye. Kalau ada ruang bila aku dah kerja,inshAllah aku buat PJJ..

Okay,back to my strory, bila habis degree, aku nak kerja in hotel industry di area Terengganu..Mula-mula aku akan tuju pada hotel 5 bintang dulu..InshAllah kalau ada rezeki,aku stay for a few years..Andai tak dapat, aku akan ke Felda Renaissance. Apa yang aku rancangkan, aku kerja betul-betul dari pangkat bawah sampai ke pangkat yang terbaik dengan harapan aku dapat ditukarkan untuk ditugaskan ke Hotel Felda di Mekah iaitu Dar Ummu Hani. Itulah visi aku..

isn't this great?

one of the rooms that they provided.

point of view of the Kaabah. Allahu..


No comments:

Post a Comment