;)

Thursday, April 25, 2013

Celen.



Apabila kita inginkan perubahan ke arah yang lebih baik, pasti akan ada cabarannya.
Selalu. Selalu saja cabaran itu buatkan aku rasa nak marah,menjerit mahupun menangis.
Bila fikir balik, it's not worth at all to get angry for the small matter.

Memang aku suka dengan ayat  'diam lebih baik dari berkata-kata'.
Because, the tongue is like a lion. If you let it loose, it will wound someone.

Jadi, jagalah percakapan anda. Jangan bercakap kalau perkara itu akan memudaratkan.
Contohnya, ma kan, bila dia marah, dia suka beri ayat berbentuk arahan. Tanpa ada perkataan 'tolong'. Macam. 'Tin,buat air,lepas ni buat sandwich,potong bla bla bla...' . For me, 'tolong' tu dah boleh buat someone rasa  lagi ikhlas nak buat sesuatu kerja. Kadang-kadang aku terasa juga. Tapi aku tak pernah halang atau tegur ma. Sebab aku sentiasa ingatkan diri aku, 'Takpe,dia jaga aku 22 tahun dah. Takkan nak terasa kot. Sabar.Sabar.'

Tapi...(ade aje tapi hehe)...tu lah..sebagai anak pun,manusia pula tu..pasti la terasa jugak kekadang..macam orang gaji pulak..kalau ada ayat tolong pun takpe dah..Tapi (tapi lagi) redha jela.. I know my mom well. Yet, I love her so much. Memang dia banyak sangat dah buat segalanya untuk anak-anak. Terima kasih, ma.


p/s : Just to share a story. Not humiliating her. Oh, mother,mother,mother and father.

No comments:

Post a Comment