;)

Tuesday, April 23, 2013

Iman.


Iman.
Itu yang aku tekankan sekarang.
Ya,iman boleh bertambah dan berkurang.

Sungguh,aku takut apabila imanku berkurang.
Memang,aku usaha untuk sentiasa tambahkan imanku.

Aku manusia biasa,tapi aku akan terus usaha dan usaha.

Harini, ma marah sebab potong tempe untuk katering tak ikut apa yang dia nak.
Sedangkan dia sendiri yang tak beri arahan dengan betul.
Tapi sabar,aku sabar. Aku diam. Tanpa suara.
Mungkin lumrah kaum ibu suka berleter. (kan?)
Apa pun,aku sayang ma.
Apa yg aku nak cakap, patience. Susah juga nak amalkan tu.

Sebab tu sabar sebahagian dari iman. 
Kalau iman kurang,sabar pun kurang. Ye dak?

p/s: terima kasih untuk pembetulan hee.

4 comments:

  1. kalau mak marah, cium je pipi.huu.

    oh ye.
    sabar sebahagian dr iman.
    kalau separuh, mknanya ade 2 je kn?.

    iman ade 77 cabang.hee.

    ReplyDelete
  2. cium pipi tgh panas mau nye kena lempang huu..

    oh....77 cabang? banyaknya...patutlah susah nk kawal..tp tak mustahil kan? contoh selain sabar?

    ReplyDelete
  3. hehe. cube dlu. nnti kena lempang. dah xyah buat dah lepas ni. :3

    ouh. sila google :p

    ReplyDelete
  4. better not..sungguh tak berani nk buat cmtu hahaha..

    -,- foineeee....

    ReplyDelete