;)

Monday, April 8, 2013

Cinta Dalam Hati.


'Diriku hanya insan biasa yang memiliki naluri yang sama'

Dan aku pasti inshaAllah ada jawapan untuk perasaan yang aku miliki sekarang..Mungkin aku sudah menemui jawapan itu dan mungkin juga Allah ada rencana yang lebih baik untuk aku di mana aku sendiri tak pernah mimpikan perkara itu akan berlaku pun.

antara 3 orang pasti ada seorang yang terluka...

'Andaiku bisa merubah semua hingga tiada orang terluka'
'Tapi tak mungkin ku tak berdaya'
'Hanya yakin menunggu jawapan'.


Dan aku pilih hati aku,diri aku,jiwa aku yang terluka..kerana aku yakin aku masih dan sentiasa ada Dia,Yang Satu untuk bantu aku melalui perkara ini. Cuma Dia yang ada jawapan untuk setiap persoalanku. Dan sesungguhnya aku tidak sanggup untuk lukai hati seorang gadis yang punyai rasa yang sama seperti aku punya rasa untuk dia.. Sungguh,cinta pada manusia memang ada yang suka,bahagia,sedih dan perit. Aku cuma ada cinta dalam hati yang mana si dia takkan pernah tahu. Takkan pernah. Aku bahagia dengan cinta yang cuma ada dalam hati untuk dia. Mungkin bukan masanya untuk diluahkan,mungkin juga tidak perlu diungkapkan. Aku masih mencari jawapan untuk persoalan ini...


p/s: Sesungguhnya Ya Allah,aku mohon padamu,jodohkan mereka berdua..Seandainya mereka tidak ditakdirkan untuk bersama,aku mohon,agar mereka masing-masing bertemu dengan Adam yang soleh dan Hawa yang taat..Juga buat diriku,aku perlukan Adam yang dapat membimbing aku..Perkara paling utama,aku ingin melihat agamanya. Jika kukuh agamanya,aku pasti dan yakin, perkara yang lain akan juga akan kukuh inshaAllah.

10 comments:

  1. Kalaulah boleh diberitahu..
    Ehem.

    ReplyDelete
  2. Haha ang dah tau laa..pegi laa tanya dia :p

    ReplyDelete
  3. Siyes.dia kan abg,so kena la tahu adik dia suka siapa. Jeng3

    ReplyDelete
  4. Jika begini rasa hati seseorang saudara seislamku, alangkah buruknya hatiku menyakiti dan melukai saudaraku sendiri. Adik yang akk sayang, bergembiralah. Akk undur diri dlu dari kalian. Semoga Allah merahmati adik dan dia. Assalamualaikum :) love you lillahi taala

    ReplyDelete
  5. Akak,tlg jgn salah faham ya. Tidak perlu berundur dengan sesuatu perkara yg kita sendiri tidak pasti.sy tak pasti,akak tak pasti,hanya doa yg kita panjatkan utk dpt yg terbaik bukan?i love you too lillahi taala.

    ReplyDelete